Ο Βέρνερ Χέρτζογκ, του οποίου το πραγματικό όνομα είναι Βέρνερ Χ. Στίπετιτς, γεννήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου του 1942 στο Μόναχο.
Μεγάλωσε σ’ ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό της Βαυαρίας, όπου δεν υπήρχε ούτε τηλέφωνο, ούτε κινηματογράφος ούτε τηλεόραση.
Άρχισε να ταξιδεύει με τα πόδια σε ηλικία 14 ετών, και έκανε το πρώτο του τηλεφώνημα στα 17 του.
Ενώ φοιτούσε στο γυμνάσιο, εργαζόταν επίσης στη νυχτερινή βάρδια ως οξυγονοκολλητής σ’ ένα χαλυβουργείο. Έτσι, κατάφερε να χρηματοδοτήσει τις πρώτες του ταινίες, που ξεκίνησε να γυρίζει το 1961, σε ηλικία 19 χρονών.
Έκτοτε υπήρξε παραγωγός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης 40 ταινιών, ενώ έχει εκδώσει περισσότερα από δέκα πεζογραφήματα κι έχει σκηνοθετήσει άλλες τόσες όπερες. Μερικές από τις πιο γνωστές δουλειές του είναι οι «Αγκίρε, η μάστιγα του Θεού», «Νοσφεράτου», κ.α.
To 1968 βρέθηκε στην Κρήτη για τα γυρίσματα της πρώτης του ταινίας «Signs of life». Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας, ο Χέρτζογκ γύρισε το πειραματικό μικρού μήκους φιλμ (ασπρόμαυρο διάρκειας σχεδόν 13 λεπτών) με τίτλο Letzte Worte (Τελευταίες λέξεις), με θέμα ένα λυράρη (τον οποίο υποδύεται ο Αντώνης Παπαδάκης ή Καρεκλάς) που υποτίθεται οτι πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής του στο νησί των λεπρών, τη Σπιναλόγκα, και όταν το κολαστήριο καταργήθηκε και έφυγαν από εκεί όλοι οι λεπροί, εκείνος έμεινε μόνος στο νησί αρνούμενος να γυρίσει πίσω στον πολιτισμό.
To 1968 βρέθηκε στην Κρήτη για τα γυρίσματα της πρώτης του ταινίας «Signs of life». Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας, ο Χέρτζογκ γύρισε το πειραματικό μικρού μήκους φιλμ (ασπρόμαυρο διάρκειας σχεδόν 13 λεπτών) με τίτλο Letzte Worte (Τελευταίες λέξεις), με θέμα ένα λυράρη (τον οποίο υποδύεται ο Αντώνης Παπαδάκης ή Καρεκλάς) που υποτίθεται οτι πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής του στο νησί των λεπρών, τη Σπιναλόγκα, και όταν το κολαστήριο καταργήθηκε και έφυγαν από εκεί όλοι οι λεπροί, εκείνος έμεινε μόνος στο νησί αρνούμενος να γυρίσει πίσω στον πολιτισμό.
Τρεφόταν με αγριόχορτα, αγκάθια και σαύρες και έπαιζε τη λύρα του.
Όταν οι αρχές τον έφεραν πίσω δια της βίας, κλείστηκε στο σπίτι του αρνούμενος να μιλήσει και εκφραζόταν μόνο με τη μουσική του.
Η ταινία τελειώνει με κοντινό πλάνο στο πρόσωπο και στα χέρια του οργανοπαίκτη που μιλάει στο φακό:
«Όχι, δεν λέω τίποτα… τελείωσα… έτσι γουστάρω… τελευταία μου λέξη…».
(Κώστας Βασιλάκης)
«Όχι, δεν λέω τίποτα… τελείωσα… έτσι γουστάρω… τελευταία μου λέξη…».
(Κώστας Βασιλάκης)
6 comments:
καλημέρα Κωστή.
Άλλη μια πτυχή της ιστορίας του τόπου μας και ενός λυράρη μοναδικού στο τρόπο παιξίματος που ήταν άγνωστη σε εμάς ..
Δε λέω τίποτα κι εγώ. Άφωνη.
ευχαριστώ για το σπάνιο ντοκουμέντο που μας κοινώνησες
Άφωνος επίσης...
ποιος ξέρει τι τράβηξε ο άνθρωπος εκεί
πάντως το θέμα σου πολύ ωραίο
δείχνει την παρηγοριά της τέχνης
δεν σταμάτησε να παίζει τη λύρα του, σταμάτησε να μιλάει...
αλλα και η διήγηση με το ζευγάρι με τα κομένα άκρα, που συμπλήρωνε το ένα το άλλο... τι να πεις...
μπράβο που το ξετρύπωσες
και που βρε κωστή λέω εγώ ετσα πράματα; ο Καρεκλάς ρόλο υποδήθηκε στην ταινία. Δεν εζησε ΠΟΤΕ στη Σπιναλόγκα! ευχαριστώ που εβαλες το ονομα μου, αλλα αλλαξες το κειμενο σε κάτι που εγω ΔΕΝ εχω γραψει. Αν θες βαλε το πρωτότυπο...
Βασιλάκης Κώστας
Κώστα , μόνο τώρα ειδα το σχόλιο . Προφανώς αντέγραψα το κείμενο κι εγώ από κάπου που δεν ήταν το πρωτότυπο και έμεινα με λάθος εντύπωση
Στείλε ενα λιμκ να διορθώσω έστω και τώρα
Post a Comment