Έπρεπε να ζήσομε δυστυχώς από πρώτο χέρι σε δικά μας πρόσωπα
την εμπειρία του αλλόκοτου αυτού ατυχήματος
για να αναρωτηθούμε γιατί άραγε δε «τελειώνει» το σκοινί
όταν κατεβάζομε τον σύντροφό μας με οποιοδήποτε άλλο μέσον ασφάλειας
αλλά μόνο με το GriGri..
Στο συγκεκριμένο ατύχημα και ο ασφαλιστής και ο παθών ισχυρίζονται ότι το σχοινί ήταν αδύνατον να τελειώσει εκεί όπου τελείωσε.
Η δική μας εξήγηση είναι η εξής την οποία εκθέτομε για προβληματισμό και ενημέρωση αλλά προπάντων σαν προειδοποίηση ασφαλείας η οποία θα μπορούσε να συμπυκνωθεί σε μια φράση.
Προσοχή ! Το GriGri «ρουφά» πολύ σχοινί και απότομα.
Είναι δηλαδή δυνατόν , για να κατεβάσεις τον άλλο 2 μέτρα πιο κάτω ,
το γρί γρι να σου «ρουφήξει» 6 ή και 8 μέτρα σχοινί με τρομακτική ταχύτητα!
Αν ανοίξω το μοχλό και αφήσω τον άλλο σε σχεδόν ελεύθερη πτώση
και τον φρενάρω απότομα παρακάτω ,
ο σύντροφός μου θα συνεχίσει να κατεβαίνει λόγω της ελαστικότητας του σχοινιού.
Όλη η ενέργεια της πτώσης του που σταμάτησα, αποθηκεύεται στο σχοινί σαν σε ελατήριο.
Αν ακριβώς τη στιγμή που θα σταματήσει ,έχοντας πάρει τα ελαστικά ,
ανοίξω τελείως το μοχλό, θα γίνουν δύο πράγματα.
1. Αυτός θα ξαναρχίσει να πέφτει παρασέρνοντας και άλλο σχοινί
2. το σχοινί , σαν λάστιχο που το τεντώσαμε θα αρχίσει να μαζεύει για να ξαναπάρει το αρχικό του μήκος.
Άρα το σημείο του σχοινιού που δάγκωνε το GriGri και ελευθερώθηκε,
θα κινηθεί προς τ απάνω με μια ταχύτητα που θα είναι το άθροισμα
αυτών των δύο ταχυτήτων.
του αναρριχητή που πέφτει και τραβά σχοινί
και του σχοινιού που μαζεύει τα ελαστικά του.
Δηλαδή αν έχω 4 μέτρα ελαστικά για να κατεβώ δύο μέτρα
θα ρουφήξει τουλάχιστον 6 μέτρα σχοινί με τρομακτική ταχύτητα !
Είμαι σίγουρος ότι σε μια τριαντάρα διαδρομή
μπορώ να «αδειάσω» ένα βάρος κρεμασμένο στο ένα άκρο με
εξήντα μέτρα σχοινί και τη παραπάνω "τεχνική"
των απότομων φρένων και το άνοιγμα στη κατάλληλη στιγμή
ώστε να συντονιστώ στην ιδιοσυχνότητα του σχοινιού.
Αυτός είναι κατά τη γνώμη μου ο λόγος
που δε μας τελειώνει το σχοινί όταν ασφαλίζομε με οχτάρι π.χ.
όπου δε μπορούμε να επιτύχομε αυτές τις ταλαντώσεις..
Συμπέρασμα .
1. κόμπος στη άκρη ανεξάρτητα από το αν το σχοινί φτάνει για τη διαδρομή
2. ομαλό κατέβασμα και όχι απότομα φρεναρίσματα που μετατρέπουν το κατέβασμα σε ταλάντωση.
Ελπίζω να διαδωθεί η συγγεκριμένη μή καταγεγραμμένη μέχρι τώρα συμπεριφορά αυτής της εξαιρετικής συσκευής
ώστε να μη ακούσομε ξανά «τον άδειασε το GriGri »
την εμπειρία του αλλόκοτου αυτού ατυχήματος
για να αναρωτηθούμε γιατί άραγε δε «τελειώνει» το σκοινί
όταν κατεβάζομε τον σύντροφό μας με οποιοδήποτε άλλο μέσον ασφάλειας
αλλά μόνο με το GriGri..
Στο συγκεκριμένο ατύχημα και ο ασφαλιστής και ο παθών ισχυρίζονται ότι το σχοινί ήταν αδύνατον να τελειώσει εκεί όπου τελείωσε.
Η δική μας εξήγηση είναι η εξής την οποία εκθέτομε για προβληματισμό και ενημέρωση αλλά προπάντων σαν προειδοποίηση ασφαλείας η οποία θα μπορούσε να συμπυκνωθεί σε μια φράση.
Προσοχή ! Το GriGri «ρουφά» πολύ σχοινί και απότομα.
Είναι δηλαδή δυνατόν , για να κατεβάσεις τον άλλο 2 μέτρα πιο κάτω ,
το γρί γρι να σου «ρουφήξει» 6 ή και 8 μέτρα σχοινί με τρομακτική ταχύτητα!
Αν ανοίξω το μοχλό και αφήσω τον άλλο σε σχεδόν ελεύθερη πτώση
και τον φρενάρω απότομα παρακάτω ,
ο σύντροφός μου θα συνεχίσει να κατεβαίνει λόγω της ελαστικότητας του σχοινιού.
Όλη η ενέργεια της πτώσης του που σταμάτησα, αποθηκεύεται στο σχοινί σαν σε ελατήριο.
Αν ακριβώς τη στιγμή που θα σταματήσει ,έχοντας πάρει τα ελαστικά ,
ανοίξω τελείως το μοχλό, θα γίνουν δύο πράγματα.
1. Αυτός θα ξαναρχίσει να πέφτει παρασέρνοντας και άλλο σχοινί
2. το σχοινί , σαν λάστιχο που το τεντώσαμε θα αρχίσει να μαζεύει για να ξαναπάρει το αρχικό του μήκος.
Άρα το σημείο του σχοινιού που δάγκωνε το GriGri και ελευθερώθηκε,
θα κινηθεί προς τ απάνω με μια ταχύτητα που θα είναι το άθροισμα
αυτών των δύο ταχυτήτων.
του αναρριχητή που πέφτει και τραβά σχοινί
και του σχοινιού που μαζεύει τα ελαστικά του.
Δηλαδή αν έχω 4 μέτρα ελαστικά για να κατεβώ δύο μέτρα
θα ρουφήξει τουλάχιστον 6 μέτρα σχοινί με τρομακτική ταχύτητα !
Είμαι σίγουρος ότι σε μια τριαντάρα διαδρομή
μπορώ να «αδειάσω» ένα βάρος κρεμασμένο στο ένα άκρο με
εξήντα μέτρα σχοινί και τη παραπάνω "τεχνική"
των απότομων φρένων και το άνοιγμα στη κατάλληλη στιγμή
ώστε να συντονιστώ στην ιδιοσυχνότητα του σχοινιού.
Αυτός είναι κατά τη γνώμη μου ο λόγος
που δε μας τελειώνει το σχοινί όταν ασφαλίζομε με οχτάρι π.χ.
όπου δε μπορούμε να επιτύχομε αυτές τις ταλαντώσεις..
Συμπέρασμα .
1. κόμπος στη άκρη ανεξάρτητα από το αν το σχοινί φτάνει για τη διαδρομή
2. ομαλό κατέβασμα και όχι απότομα φρεναρίσματα που μετατρέπουν το κατέβασμα σε ταλάντωση.
Ελπίζω να διαδωθεί η συγγεκριμένη μή καταγεγραμμένη μέχρι τώρα συμπεριφορά αυτής της εξαιρετικής συσκευής
ώστε να μη ακούσομε ξανά «τον άδειασε το GriGri »
3 comments:
Εγώ δεν κατάλαβα τίποτα, αλλά θα πω της ανηψιάς μου που κάνει αναρρίχηση να το διαβάσει.
Να ρωτήσω μόνο: τι έγινε με τον άνθρωπο που έπαθε το ατύχημα;
και να το διαδόσει!
διότι ειναι μη καταγεγραμένη συμπεριφορά του συγγεκριμένου εργαλείου..
ευτυχώς έπεσε τέλεια και γλύτωσε με την ελάχιστη δυνατή ζημια (σπασίματα στα πόδια)
παραλίγο βέβαια να τον χάσω απο τα ΕΚΑΒ και ΕΜΑΚ αλλά αυτό ειναι θέμα ανάρτησης.
σ ευχαριστώ.
ευτυχώς δεν ήταν μοιραίο...συμφωνω απόλυτα με τα συμπεράσματα και επαυξάνω...έχω να προσθέσω ότι καλο είναι να υπάρχει αρκετο σχοινι και να μην το πάμε τσίμα-τσίμα...σχεδόν διπλάσιο σχοινι...
επίσης έχω να παραθέσω ακόμη μια εμπειρία όπου το σχοινί ήταν καινούριο και γλίστρησε όλο μέσα απο το γρι γρι (ακόμα προσπαθούμε να καταλάβουμε γιατί δεν μπλόκαρε....)Ευτυχώς γλίτωσε ο άνθρωπος αλλά μια κοπέλα στην παρέα έπαθε τέτοιο σοκ που δεν ξανακανε αναρρίχηση από τότε...ήτανε και αρχάρια και τα δε όλα...
το πρόβλημα είναι ότι εμεις οι νέοι στο χώρο εμπιστευόμαστε πολύ την τεχνολογία και τα υλικά και δεν γνωρίζουμε πολλά για τοςυ παλιούς και κλασσικους τρόπους ασφάλισης....πρέπει όλοι να βγάζουμε σχολές αναρρίχησης!!!!!! αλλά δεν υπάρχει χρόνος
Post a Comment